søndag 12. februar 2012

FASHION FOR FASHION

Oppdraget på fredag må ha vært det mest glamourøse jeg har vært med på hittil, det var tid for Oslo sko- og veskemesse, en del av Oslo Fashion Week.

Iført slitne converse, t-skjorte, genser og jeans møtte jeg Terje (min arbeidsgiver) på parkeringplassen ved McDonalds på Jessheim. Han fortalte meg at vi skulle være ansvarlig for lyd og lys på en sko-cat walk i Oslo (Helsfyr). Han hadde vært der dagen før og rigga opp alt, så det var kun å holde styr på lyden og lyset, samt nedrigg. Okei, tenkte jeg. Det kan da ikke være så ille.
Vi ankom Rica hotel rundt 17-18. Da jeg kom opp og så modellene, tenkte jeg bare "åjda".
Hvis man vil føle seg mindreverdig og få dårligere selvbilde, er det bare å dra på motevisning, for der er alle så og si perfekte (utseendemessig). Anyways, vi var der 1-2 timer før selve showet starta. Det gjorde ikke meg noe, var spennende nok å se på at disse modellene ble styla opp.


Det superstore lysbordet..
Terje driver med deltidsarbeider mens vi venter
Det var ikke en veldig spennende jobb, var bare å passe på at alt gikk som det skulle. Showet varte rundt én time. Jeg kjenner at nedriggen går mye bedre nå enn første gang jeg var med på utplassering, for da stod jeg bare der som et stort spørsmålstegn. Nå visste jeg hva jeg skulle gjøre og hva som skulle hva. Fremgang er gøy! Etter jobben dro vi på McDonalds og spiste "en bedre middag" som Terje kalte det. Lurer på hva hans standard er..

   

-Nicolai

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar